Familon-sänkytakuu
5 vuoden täystakuu ja 15 vuoden rakennetakuu
Takuun voimassaolo:
Olemme laajentaneet takuuehtoja, tämä Familon-sänkytakuu on voimassa 1.6.2024 jälkeen ostetuille tuotteille. Familon-sängyn takuuaika alkaa tuotteen ostopäivästä. Täystakuu on voimassa viisi vuotta ostopäivästä ja rakennetakuu 15 vuotta ostopäivästä. Takuu on voimassa vain, kun ostos voidaan todentaa esittämällä maksutosite, tilausvahvistus tai muu osoitus tuotteen alkuperästä ja ostoajankohdasta.
Takuu koskee kotikäyttöä ja on henkilökohtainen:
Takuu koskee ainoastaan kotikäytössä olevia Familon-sänkyjä. Takuu ei periydy seuraavalle käyttäjälle, mikäli myyt käytetyn tuotteen eteenpäin.
Tuotteen valinta ja takuu:
Valinnoilla on väliä. Takuun piiriin ei kuulu itselle sopimattoman eli väärin valitun tuotteen vaihtaminen uuteen, koska kyseessä ei ole tuotteen valmistusvirhe.
Toleranssi:
Familon-sängyissä käytetyt materiaalit ovat elastisia ja joustavia. Tämä tarkoittaa, että sänkyjen ja patjojen pituus ja leveys sekä korkeus voivat vaihdella jonkin verran. Sänkyjen täystakuu kattaa joustavan pehmustemateriaalin virheet johtuen viallisesta valmistuksesta tai materiaalimuutoksista, jotka aiheuttavat näkyvän loven tai poikkeavan painauman.
Takuu edellyttää sängyn normaalia hoitoa ja käyttöä:
Käännä sänkyä säännöllisesti pituussuunnassa noin kaksi kertaa vuodessa, jolloin kuormitus jakautuu tasaisemmin jousistolle. Tarkista sängyn jalkojen kiinnitys säännöllisesti. Sänkyä ei saa vetää lattiaa pitkin, koska sängyn jalkojen kiinnitys voi vaurioutua.
Korkealaatuinenkin jousisto venyy ja pehmusteen rakenne väsyy käytössä ajan myötä, materiaalien kuluminen ja painuminen on luonnollista. Familon-sänkyjen takuu ei kata normaalia kulumista, viiltoja tai naarmuja, tahroja tai iskujen tai onnettomuuksien aiheuttamia vikoja. Takuu ei koske tuotteita, joita on säilytetty tai jotka on asennettu väärin tai joita on käytetty käyttöohjeiden vastaisesti, epäasianmukaisesti tai virheellisesti, ulkona tai kosteissa tiloissa, muunneltu tai puhdistettu väärällä tavalla tai vääränlaisilla puhdistusaineilla.
Tuotteen vastaanottaminen ja käyttöönotto:
Tarkista vastaanottessasi, että tuote on virheetön ja toimitus sisältää tilaamasi tuotteen kaikki osat. Mikäli tuote on vaurioitunut kuljetuksessa, pyydä merkintä rahtikirjaan tai pyydä palauttamaan tuote lähettäjälle. Ongelmatilanteissa ole yhteydessä tuotteen myyjään.
Anna kehollesi aikaa tottua uuteen sänkyyn ja löydä uni uudelleen. Uuteen sänkyyn totuttelu vie noin kuukauden, minkä aikana keho tottuu muuttuneeseen uniasentoon.
Uuden sängyn materiaaleissa on tietty ominaistuoksu, tuoksu on täysin vaaraton ja haihtuu itsestään ajan myötä. Alkutuoksun saat nopeammin pois painelemalla sängyn pehmustetta samalla kun imuroit sitä.
Tuotteet, jotka eivät kuulu tämän takuun piiriin:
Familon-sänkyjen täystakuu ja rakennetakuu eivät koske sijauspatjoja, vaahtomuovipatjoja, lastenpatjoja tai suojuksia. Takuu koskee vain Familon-tuotemerkittyjä sänkyjä. Takuu ei koske 2-laatuisia tuotteita ja mallikappaleita eikä ammattikäyttöön mm. majoituskohteeseen hankittuja Familon-sänkyjä.
Jos ongelmia ilmenee:
Ongelmatilanteissa ota yhteyttä tuotteen myyjään, palvelemme myös [email protected]
Vian todentamiseksi varaudu esittämään kuva ja selvitys ongelmasta. Varaudu myös todentamaan ostopäivä esittämällä maksutosite tai tilausvahvistus. Jokainen reklamaatio käsitellään tapauskohtaisesti, tuotteen asianmukainen käyttö todennetaan ja arvioidaan kattaako takuu siinä olevan vian.
Paikallisen lainsäädännön soveltaminen:
Ostajalla on hänelle kuluttajansuojalain 5. luvun mukaan kuuluvat oikeudet, joita tämä takuu ei rajoita. Takuu ei kata välillisiä tai tuotteen käyttämisestä aiheutuneita vahinkoja.